SIGURNOST U LABARATORIJU

lis.
5
Sri
2016
Primjena norme HRN EN ISO/IEC 17020
lis. 5 @ 9:00 – lis. 7 @ 17:00
Primjena norme HRN EN ISO/IEC 17020 @ Zagreb | Grad Zagreb | Hrvatska

Termin: 5. – 7.10.2016.
Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb


Predavači:
dr. sc. Berislav Iharoš, dipl. ing.
mr. sc. Slobodan Galjanić, dipl. ing.
mr. sc. Višnja Gašljević, dipl. ing.

Uvod
Na ovome se seminaru potanko razmatraju zahtjevi norme HRN EN ISO/IEC 17020:2012 – Opći zahtjevi za rad različitih vrsta tijela koja provode inspekciju. Ovi su zahtjevi ujedno temeljni kriteriji za dobivanje akreditacije. Polaznike se osposobljava za primjenu postavljenih zahtjeva uz prikaz mogućih rješenja, primjerima iz stvarnoga života, sudjelovanjem u skupnom radu i omogućivanjem neposredne komunikacije s predavačima i ostalim polaznicima.

Ciljevi seminara
Nakon završetka ovoga seminara polaznici će:

  • upoznati zahtjeve norme HRN EN ISO/IEC 17020:2012
  • naučiti primijeniti te zahtjeve u vlastitoj organizaciji
  • upoznati razliku između starog i novog izdanja norme
  • znati kako teče proces akreditacije te koje je dodatne zahtjeve propisala Hrvatska akreditacijska agencija

Ciljna skupina polaznika
Svima kojima je zadaća primijeniti zahtjeve norme HRN EN ISO/IEC 17020 u svojemu poslovanju:

  • osobama koje je uprava imenovala za brigu o sustavu upravljanja u inspekcijskome tijelu (voditelji za kvalitetu)
  • rukovođećem osoblju
  • ocjeniteljima i internim auditorima
  • odgovornima za pripremu inspekcijskog tijela za akreditaciju
  • svima ostalima koje zanima ova tema.

O predavačima:
Mr. sc. Slobodan Galjanić, dipl. ing. kem. tehn. aktivno je sudjelovao u uspostavi, radu i razvoju sustava akreditacije u Republici Hrvatskoj. Do svog umirovljenja krajem 2011. godine obnašao je funkcije zamjenika ravnatelja u Hrvatskoj akreditacijskoj agenciji (HAA) i voditelja Odjela za akreditaciju ispitnih i umjernih laboratorija. Bio je voditelj postupaka i vodeći ocjenitelj u mnogim postupcima akreditacije. Kao voditelj Odbora za ocjenitelje HAA posebnu je pozornost posvetio radu s ocjeniteljima, vanjskim suradnicima HAA, njihovome izboru, edukaciji i razmjeni iskustava.

Mr. sc. Višnja Gašljević, dipl. ing. elektrotehnike, zaposlena je u Hrvatskome mjeriteljskom društvu na izradi mjeriteljskih projekata te provedbi programa izobrazbe osoba. Aktivni je član Eurolabovog Tehničkog odbora za osiguranje kvalitete u ispitivanjima i umjeravanjima (TCQA – Technical Committee for Quality Assurance in testing and calibration), Eurolabove radne skupine o ispitivanjima sposobnosti (WG Proficiency Testing), radne skupine Međulaboratorijske usporedbe Hrvatske akreditacijske agencije, tehničkog odbora Z2 Ocjenjivanje sukladnosti i akreditacija Hrvatskoga zavoda za norme, tehničkog odbora TO 69 Primjena statističkih metoda Hrvatskoga zavoda za norme. Preko članstava u međunarodnim organizacijama ILAC i Eurolab, bila je uključena u reviziju norme ISO/IEC 17020.

Dr. sc. Berislav Iharoš, cijenjeni je stručnjak na području akreditacije i certifikacije. Bio je vodeći i/ili stručni ocjenitelj HAA u gotovo stotinjak ocjenjivanja laboratorija, inspekcijskih i certifikacijskih tijela. Također je vodeći ocjenitelj u području ISO 9001, vanjski suradnik Hrvatske gospodarske komore za ocjenjivanje Hrvatska kvaliteta – Izvorno hrvatsko i višegodišnji suradnik Hrvatskog mjeriteljskog društva u edukaciji laboratorijskog osoblja te njihovu pripremu za akreditaciju.

Program

1.dan:

Vrijeme Predavač Tema
9.00-9.10 Gašljević Uvod u seminarCiljevi i program seminara
9.10-10.30 Galjanić Što je inspekcijaRazvoj norme ISO/IEC 17020Sadržaj normeAkreditacija inspekcijskih tijela
10.30-11.00 Stanka  
11.00-12.30 Iharoš 4.0 Opći zahtjevi Nepristranost, neovisnost, povjerljivost

5.0 Strukturni zahtjevi Administrativni zahtjevi, ustrojstvo i uprava

12.30-13.30 Stanka za ručak  
13.30-15.00 Iharoš Kategorizacija inspekcijskih tijela: A, B, C
15.00-15.30 Stanka  
15.30 -17.00    Grupni radovi

2.dan:

Vrijeme Predavač Tema
9.00-10.30 Gašljević 6.0 Zahtjevi na resurse: 6.1 Osoblje 6.2 Uređaji i oprema 6.3 Podugovaranje
10.30-11.00 Stanka  
11.00-12.30 Iharoš 7.0 Proces inspekcije 7.1 Metode i postupci inspekcije 7.2 Rukovanje uzorcima i objektima na kojima se provodi inspekcija
12.30-13.30 Stanka za ručak  
13.30-15.00 Gašljević 7.3 Zapisi 7.4 Izvješća i potvrde 7.5 Pritužbe i žalbe
15.00-15.30 Stanka  
15.30 -17.00   Grupni radovi

3. dan:

Vrijeme Predavač Tema
9.00-10.30 Iharoš 8.0 Sustav upravljanja 8.1 Opcija A 8.2 Opcija B
10.30-11.00 Stanka  
11.00-12.00   –       Rasprava

Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 3 080,00 kuna. Na iskazanu se cijenu obračunava porez na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Prijave se primaju do popunjenja skupine (20 polaznika).

 Popusti

  1. „Popusti za članove“ – uobičajeni popust za člana Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji je uredno podmirio članarinu za tekuću godinu je 10 %.
  2. „Nagrada vjernosti“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili ovaj popust potrebno je kod prijave navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.
  3. „Grupni popust“ – za TRI polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke popusti se dogovaraju zasebno.

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87.

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.jasenka@hotel-i.hr

Prijava za seminar - PRIMJENA NORME HRN EN ISO/IEC 17020

 

Verifikacija

lis.
11
Uto
2016
Unutrašnje neovisne ocjene u laboratorijima i inspekcijskim tijelima
lis. 11 @ 9:00 – lis. 13 @ 17:00
Unutrašnje neovisne ocjene u laboratorijima i inspekcijskim tijelima @ Zagreb | Grad Zagreb | Hrvatska

Termin: 11. – 13.10.2016.

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

 

Predavači:
mr. sc. Višnja Gašljević, dipl. ing.
dr. sc. Berislav Iharoš, dipl. ing.
Mario Sušilović, prof. psihologije

O seminaru

Uvod

Laboratoriji kao i inspekcijska tijela moraju provoditi unutrašnje neovisne ocjene kako bi njihova uprava dobila povratnu obavijest o tome zadovoljava li postojeći sustav sve postavljene kriterije (npr. zahtjeve norma HRN EN ISO/IEC 17025 ili HRN EN ISO/IEC 17020), primjenjuje li se dosljedno, je li učinkovit i djelotvoran i kakva je kvaliteta usluga koje laboratoriji nude. Da bi ta povratna obavijest bila realna, ocjenitelji moraju biti dovoljno stručni i za to osposobljeni. Sudjelovanjem na ovome seminaru polaznici će osvijestiti zahtjeve norma HRN EN ISO/IEC 17025 i HRN EN ISO/IEC 17020, razviti praktične vještine ocjenjivanja, poboljšati sposobnost komunikacije te naučiti kako planirati, provoditi, dokumentirati i ocijeniti unutrašnje neovisne ocjene.

Ciljna skupina polaznika

Ovaj je seminar namijenjen:

  • osobama koje žele postati interni ocjenitelji u laboratorijima ili inspekcijskim tijelima
  • voditeljima za kvalitetu u laboratorijima ili inspekcijskim tijelima
  • upravi laboratorija ili inspekcijskih tijela
  • internim ocjeniteljima sustava ISO 9000 koji žele proširiti svoja znanja na području laboratorijske prakse
  • internim ocjeniteljima organizacija koje žele ocjenjivati laboratorije svojih dobavljača
  • svima ostalima koje zanima ova tema.

Preduvjet sudjelovanja

Poznavanje zahtjeva norme HRN EN ISO/IEC 17025 ili HRN EN ISO/IEC 17020.

Molimo polaznike da ponesu normu HRN EN ISO/IEC 17025 ili HRN EN ISO/IEC 17020.

Program

1. dan 9.00 – 17.00 Norme HRN EN ISO / IEC 17025 i HRN EN ISO / IEC 17020 – ponavljanje njihovih zahtjeva
Vježbanje ocjenjivanja, izrade upitnika, prepoznavanja nesukladnosti
Vježbanje dokumentiranja nesukladnosti
2. dan 9.00 – 17.00 Organizacija unutrašnjih neovisnih ocjena (planiranje, priprema, provedba, izvješćivanje i popravne radnje)
Dokumentacija o ocjenjivanju
Upravine ocjene
Psihološki aspekti pri ocjenjivanju
3. dan 9.00 – 12.00 Provedba neovisne ocjene
Završni razgovor

 

O predavačima

Mario Sušilović, prof. psihologije, radi u Učeničkom domu A.G. Matoš i Udruzi za realitetnu terapiju RH (od rujna 2004. član je učiteljskog tima Instituta dr. Williama Glassera), gdje poučava Kvalitetnu školu, Realitetnu terapiju i Suradničko vođenje. Šest godina radio je u Hrvatskome zavodu za zapošljavanje na poslovima upravljanja ljudskim potencijalima (profesionalna selekcija, profesionalno savjetovanje, profesionalno usmjeravanje). Redovito surađuje s Hrvatskim mjeriteljskim društvom, Visokom novinarskom školom i Plavim telefonom.

Mr. sc. Višnja Gašljević, diplomirala je i magistrirala je na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Po završetku šestotjednog školovanja AMOS stekla je tzv. „Tutorenpass“, potvrdu o osposobljenosti za predavača u području akreditacije i certifikacije. Naknadno se školovala za ocjeniteljicu umjernih laboratorija kod DKD-a (Deutscher Kalibrierdienst), te auditora za ISO 9001 kod DGQ-a (Deutsche Gesellschaft fűr Qualität). Pohađala je seminare  PTB-a  (Physikalish-Technische Bundesanstalt) u Njemačkoj, IRMM-a (Institute for Reference Materials and Measurements) u Belgiji,  NIST-a (National Institute of Standards and Technology) u SAD-u. Licencirani je trener u području mjeriteljstva u kemiji u okviru Programa cjeloživotnoga učenja Europske komisije TrainMiC. Već dvadesetak godina uspješno organizira, kreira, te predaje na seminarima s temama koje se odnose na mjeriteljstvo, rad laboratorija i inspekcijskih tijela. Aktivno sudjeluje u radu nekoliko tehničkih odbora u RH i Europi.

Dr. sc. Berislav Iharoš, diplomirao je, magistrirao i doktorirao na Metalurškom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Pored formalnog školovanja, dr. Iharoš je završio  mnoge tečajeve: TÜV Akademie izobrazba za sustav upravljanja kvalitetom (ISO 9001); AMOS (Akkreditierung und Zertifizierung für Mittel- und Osteuropäische Staaten) tečaj u trajanju od šest tjedana nakon kojeg je stekao tzv. „Tutorenpass“, potvrdu osposobljenosti za predavača na području akreditacije i certifikacije; kao i mnoge druge kraće edukacije u području  sustava kvalitete, za auditora za certifikaciju sustava kvalitete te za ocjenitelja u akreditaciji laboratorija, inspekcijskih tijela i tijela za certifikaciju sustava kvalitete. Ocjenitelj je Hrvatske akreditacijske agencije, vodeći auditor pri certifikaciji sustava kvalitete, vanjski suradnik Hrvatske gospodarske komore za ocjenjivanje Hrvatska kvaliteta – Izvorno hrvatsko te predavač na seminarima Hrvatskoga mjeriteljskog društva o akreditaciji laboratorija te inspekcijskih tijela.

Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 3 080,00 kuna. Na iskazanu se cijenu obračunava porez na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Prijave se primaju do popunjenja skupine (20 polaznika).

 Popusti

  1. „Popusti za članove“ – uobičajeni popust za člana Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji je uredno podmirio članarinu za tekuću godinu je 10 %.
  2. „Nagrada vjernosti“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili ovaj popust potrebno je kod prijave navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.
  3. „Grupni popust“ – za TRI polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke popusti se dogovaraju zasebno.

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87.

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.jasenka@hotel-i.hr

Prijava za seminar - Unutrašnje neovisne ocjene u laboratorijima i inspekcijskim tijelima

 

Verifikacija

lis.
25
Uto
2016
Fleksibilno područje akreditacije ispitnih laboratorija
lis. 25 @ 9:00 – 17:00

Termin: 25.10.2016.
Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

 

Predavači

dr.sc. Ana Čop

dr.sc. Tatjana Tomić

mr.sc. Gordana Horvat

dr.sc. Martina Bevardi

 

Uvod

U novije je vrijeme sve veće zanimanje laboratorija za akreditaciju u fleksibilnome području. Ona dopušta laboratorijima da pod jasno utvrđenim uvjetima proširuju svoje područje akreditacije, a da provedbu novouvedenih aktivnosti prethodno nisu ocijenila akreditacijska tijela. Time im je omogućen brži odziv na nove zahtjeve kupaca, što u konačnici može povoljno utjecati na povećanje njihove konkurentnosti na tržištu.

 

Ciljevi seminara

Ovaj je seminar osmišljen u svrhu upoznavanja polaznika s politikom i pravilima HAA-a te s iskustvima laboratorija kojima je dodijeljeno takvo područje akreditacije. Nakon seminara polaznici će:

  • moći odlučiti o potrebi za akreditacijom u fleksibilnome području
  • moći odrediti svoje zahtjeve za fleksibilno područje akreditacije
  • znati koje sve preduvjete moraju zadovoljiti, što sve moraju izmijeniti i dopuniti u svojemu sustavu upravljanja kako bi zadovoljili postavljene zahtjeve.

 

Ciljna skupina polaznika:

  • uprava laboratorija uključujući tehničke voditelje te osobe odgovorne za sustav upravljanja kvalitetom u laboratoriju
  • svi ostali koje zanima ova tema.

 

Teme o kojima će se govoriti na seminaru:

  • politike i postupci HAA koji se odnose na fleksibilno područje akreditacije
  • iskustva laboratorija kojima je već dodijeljena akreditacija za fleksibilno područje
    • što ih je potaknulo da zatraže fleksibilno područje akreditacije
    • što su morali mijenjati/dopunjavati u svojemu postojećem sustavu da bi dobili takvu akreditaciju
    • primjer uvođenja nove metode u fleksibilnome području akreditacije
    • pozitivna i negativna iskustva o tome.

 

O predavačima

Dr. sc. Ana Čop načelnica je Odjela za akreditiranje ispitnih i umjernih laboratorija u Hrvatskoj akreditacijskoj agenciji.

Dr.sc. Tatjana Tomić, vodeći je interni ocjenitelj u INA d.d., Služba centralni ispitni laboratorij za normu HRN EN ISO/IEC 17025. Doktorirala je na u području prirodnih znanosti, grana analitička kemija. Autorica je više znanstvenih i stručnih radova iz područja osiguranja kvalitete laboratorija. U području akreditacije radi od 2002.g, a laboratorij ima fleksibilno područje vezano uz usvajanje novih izdanja ispitnih norma.

Mr.sc. Gordana Horvat voditeljica je Odjel za sustav kvalitete u ispitnim laboratorijima Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“ gdje od 2003. godine radi u području akreditacije i interni je ocjenitelj. Magistrirala je na u području biotehničkih znanosti, grana nutricionizam. Autorica je više stručnih radova iz područja analitike hrane i osiguranja kvalitete laboratorija.

Dr.sc. Martina Bevardi viši stručni savjetnik na Odjelu za zajedničke i potvrdne analitičke metode Nastavnog zavoda za javno zdravstvo: „Dr. Andrija Štampar“ gdje od 2004. godine radi kao analitičar na tekućinskoj kromatografiji. U području akreditacije radi od 2005. godine, a 2009. godine uključena je i u rad u fleksibilnome području akreditacije. Doktorirala je iz područja biotehničkih znanosti grana biotehnologija i bioprocesno inženjerstvo. Autorica je više stručnih i znanstvenih radova iz područja analitike hrane.

Program

Vrijeme Tema
9.00 – 10.30 Politika i postupci akreditacije za fleksibilno područje
10.30 – 11.00 Stanka
11.00 – 12.30 Iskustvo laboratorija u postupku akreditacije za fleksibilno područje
12.30 – 13.30 Stanka za ručak
13.30 – 15.00 Iskustvo laboratorija u postupku akreditacije za fleksibilno područje
15.00 – 15.30 Stanka
15.30 – 17.00 Raspravljaonica

Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 1 300,00 kuna. Na iskazanu se cijenu obračunava porez na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

 

 Popusti

  1. „Popusti za članove“ – uobičajeni popust za člana Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji je uredno podmirio članarinu za tekuću godinu je 10 %.
  2. „Nagrada vjernosti“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili ovaj popust potrebno je kod prijave navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.
  3. „Grupni popust“ – za TRI polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke popusti se dogovaraju zasebno.

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.jasenka@hotel-i.hr

Prijava za seminar - Fleksibilno područje akreditacije ispitnih laboratorija

 

Verifikacija

stu.
9
Sri
2016
Mjerna nesigurnost za praktičare
stu. 9 @ 9:00 – stu. 11 @ 17:00
Mjerna nesigurnost za praktičare @ Zagreb | Grad Zagreb | Hrvatska

Termin: 9. – 11.11.2016.
Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

 

Predavač:
mr. sc. Višnja Gašljević, dipl. ing.

Uvod

Poznavanje mjerne nesigurnosti važno je za svakoga tko odlučuje na temelju mjernih rezultata jer se u protivnom može sumnjati u ispravnost tih odluka. Međunarodno i multidisciplinarno usklađen postupak procjenjivanja mjerne nesigurnosti opisan je u normi ISO Upute za iskazivanje mjerne nesigurnosti (Guide to the Expression of Uncertainty in Measurement – GUM). Ovaj je trodnevni seminar osmišljen da se polaznici upoznaju s tim postupkom te za to potrebnim statističkim alatima. Polaznici će tijekom seminara samostalno rješavati vježbe u Excelu te se preporučuje ponijeti prijenosno računalo.

 

Ciljevi seminara

Na predavanjima će s pomoću primjera i samostalnim rješavanjem vježba polaznici:

  • naučiti značenje nekih bitnih mjeriteljskih pojmova, kao npr.:
    • mjerna veličina
    • preciznost i istinitost mjernih rezultata
    • ciljna mjerna nesigurnost
    • sustavna i slučajna pogreška
  • upoznati temeljna načela međunarodno usklađenoga pristupa procjenjivanju nesigurnosti opisanoga u GUM-u
  • znati primijeniti vrstu A procjenjivanja standardnih nesigurnosti temeljem podataka dobivenih :
    • nizom mjerenja na konkretnome uzorku
    • s kontrolnih karata
    • validacijom
    • s pravca dobivenoga regresijom
  • znati odabrati primjerenu a priori vjerojatnosnu razdiobu pri procjenjivanju standardnih nesigurnosti vrste B temeljem raspona vrijednosti neke veličine
  • znati izračunati sastavljenu nesigurnost s pomoću koeficijenata osjetljivosti dobivenih linearizacijom mjerne jednadžbe
  • znati izračunati sastavljenu nesigurnost primjenom pojednostavnjenih formula
  • znati značenje stupnjeva slobode pojedinih standardnih nesigurnosti
  • znati izračunati efektivni stupanj slobode primjenom Welch-Satterth­waitove jednadžbe
  • znati izračunati proširenu nesigurnost
  • znati iskazati mjerni rezultat s mjernom nesigurnošću uz primjereno zaokruživanje.

 

Ciljna skupina polaznika:

Ovaj je seminar namijenjen:

  • osobama koje su odgovorne za metode ispitivanja ili umjeravanja
  • laboratorijskomu osoblju koje je zaduženo za procjenjivanje mjerne nesigurnosti rezultata
  • internim i eksternim ocjeniteljima laboratorija
  • svima ostalima koje zanima ova tema.

Polaznike seminara molimo da ponesu prijenosno računalo.

O predavaču

Mr. sc. Višnja Gašljević, diplomirala je i magistrirala je na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Po završetku šestotjednog školovanja AMOS stekla je tzv. „Tutorenpass“, potvrdu o osposobljenosti za predavača u području akreditacije i certifikacije. Naknadno se školovala za ocjeniteljicu umjernih laboratorija kod DKD-a (Deutscher Kalibrierdienst), te auditora za ISO 9001 kod DGQ-a (Deutsche Gesellschaft fűr Qualität). Pohađala je seminare  PTB-a  (Physikalish-Technische Bundesanstalt) u Njemačkoj, IRMM-a (Institute for Reference Materials and Measurements) u Belgiji,  NIST-a (National Institute of Standards and Technology) u SAD-u. Licencirani je trener u području mjeriteljstva u kemiji u okviru Programa cjeloživotnoga učenja Europske komisije TrainMiC. Već dvadesetak godina uspješno organizira, kreira, te predaje na seminarima s temama koje se odnose na mjeriteljstvo, rad laboratorija i inspekcijskih tijela. Aktivno sudjeluje u radu nekoliko tehničkih odbora u RH i Europi.

 

Program

1. dan 9.00 – 17.00 Uvodno predavanje (zašto je važno iskazivati mjernu nesigurnost)
Definicije
Temeljna načela GUM-a (procjene vrsta A i B)
2. dan 9.00 – 17.00 Koraci u procjeni nesigurnosti prema Uputama za iskazivanje mjerne nesigurnosti (GUM)
Izrada matematičkoga modela
Određivanje sastavljene nesigurnosti
Određivanje proširene nesigurnosti
Vježbe i primjeri
3. dan 9.00 – 17.00 Statistika
Međunarodni dogovori
Vježbe i primjeri
Zaključak

Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 3 300,00 kuna. Na iskazanu se cijenu obračunava porez na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Prijave se primaju do popunjenja skupine (20 polaznika).

 Popusti

  1. „Popusti za članove“ – uobičajeni popust za člana Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji je uredno podmirio članarinu za tekuću godinu je 10 %.
  2. „Nagrada vjernosti“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili ovaj popust potrebno je kod prijave navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.
  3. „Grupni popust“ – za TRI polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke popusti se dogovaraju zasebno.

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87.

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.jasenka@hotel-i.hr

Prijava za seminar - Mjerna nesigurnost za praktičare

 

Verifikacija

  • Definicije

    Koja je tvrdnja po Vašemu mišljenju istinita/ispravna. Znate li obrazložiti Vaš stav?

    1. Mjerna veličina je sadržaj olova u bezolovnom benzinu.
    2. Točnost rezultata je 99 %.
    3. Slučajne su pogreške nepredvidljive u svome smjeru.
    4. Ponavljanjem mjerenja smanjujemo slučajnu pogrešku.
    5. Sustavna pogreška ima smjer – pozitivna je ili negativna.
    6. Ponavljanjem mjerenja smanjujemo sustavnu pogrešku.
    7. Poznatu sustavnu pogrešku možemo smanjiti korekcijom rezultata.
    8. Korekcija je suprotnog smjera od sustavne pogreške.
    9. Mjerenje je točno ako su male slučajne pogreške.
    10. Mjerenje je točno ako su male i sustavne i slučajne pogreške.
    11. Mjerenje je istinito ako su male slučajne pogreške.
    12. Mjerenje je istinito ako su male sustavne pogreške.
    13. Mjerenje je precizno ako su male slučajne pogreške.
    14. Mjerenje je precizno ako su male sustavne pogreške.
    15. Istinitost rezultata obrnuto je proporcionalna prepoznatoj sustavnoj pogrešci.

    Postupak procjenjivanja

    Koja je tvrdnja po Vašemu mišljenju istinita/ispravna. Znate li obrazložiti Vaš stav?

    1. Kada izravno ne mjerimo mjernu veličinu, funkcijsku vezu mjerne veličine i ulaznih veličina opisujemo s mjernim modelom.
    2. Dva su načina procjenjivanja nesigurnosti – procjenjivanje primjenom statistike (vrsta A) te procjenjivanje temeljem stručne prosudbe i a priori vjerojatnosnih razdiobama (vrsta B).
    3. Procjene vrste A točnije su od onih vrste B.
    4. Kada imamo zadan raspon ± a unutar koje se može nalaziti vrijednost neke veličina i nikakvih drugih informacija o tome, primijenit ćemo pravokutnu (jednoliku) vjerojatnosnu razdiobu. Standardna nesigurnost bit će  a / (3)1/2
    5. Kada imamo zadan raspon ± a unutar koje se može nalaziti vrijednost neke veličine te podatak da je taj interval proširena nesigurnost uz p = 95 %, k = 2 primijenit ćemo Gaussovu (normalnu) vjerojatnosnu razdiobu. Standardna nesigurnost bit će a / 2 .
    6. Kada imamo zadan raspon ± a unutar koje se može nalaziti vrijednost neke veličine te podatak da je taj interval proširena nesigurnost uz p = 95 %, k = 2,6 primijenit ćemo trokutastu  vjerojatnosnu razdiobu. Standardna nesigurnost bit će  a / (6)1/2.
    7. Sastavljena standardna nesigurnost je standardna nesigurnost rezultata mjerenja dobivena iz standardnih nesigurnosti svih ulaznih veličina. Standardne nesigurnosti udružuju se preko sume kvadrata uvažavajući koeficijente osjetljivosti.
    8. Koeficijent osjetljivosti je faktor koji nam govori kako se mijenja izlazna veličina (npr. naš rezultat) kada se mijenja ulazna veličina.
    9. Proširena nesigurnost dobiva se kao umnožak sastavljene standardne nesigurnosti i obuhvatnog faktora k.
    10. Rezultat se uobičajeno iskazuje s proširenom nesigurnosti.
    11. Konačni podatak o procijenjenoj nesigurnosti iskazuje se sa što više znamenaka radi točnosti.
    12. m = (19,9995 +/- 0,000275) kg

    Statistika

    Koja je tvrdnja ispravna i zašto?

    1. Kod mjerenja tvrdoće nekog materijala napravljeno je 5 mjerenja te izračunata aritmetička sredina. Njena je standardna nesigurnost: U = s/(5)1/2
    2. Kod umjeravanja vage napravljeno je jedno mjerenje mase m= 30 g. Ponovljivost vage s određena je kod mase  m= 100 g s pet ponavljajućih mjerenja. Standardna nesigurnost odvage m= 30 g zbog ponovljivosti vage je U = s/(5)1/2
    3. Kod umjeravanja vage napravljeno je jedno mjerenje mase m= 30 g. Ponovljivost vage s određena je kod mase  m= 100 g s pet ponavljajućih mjerenja. Standardna nesigurnost odvage m= 30 g zbog ponovljivosti vage je s.
    4. Validacijskim eksperimentom neki je kemijski laboratorij dobio relativnu standardnu devijaciju s od 0,8 %  u uvjetima ponovljivosti uz n = 10 ponavljanja. U rutinskom je radu na nekom dobivenom uzorku napravio n = 2 mjerenja. Standardna nesigurnost zbog ponovljivosti tog rezultata je: u = s/(10)1/2
    5. Validacijskim eksperimentom neki je kemijski  laboratorij dobio relativnu standardnu devijaciju s od  0,8 %  u uvjetima ponovljivosti uz n = 10 ponavljanja. U rutinskom je radu na nekom dobivenom uzorku napravio n = 2 mjerenja. Standardna nesigurnost zbog ponovljivosti tog rezultata je: u = s/(10)1/2
stu.
15
Uto
2016
Informacijska sigurnost u laboratorijima i inspekcijskim tijelima
stu. 15 @ 9:00 – 17:00

Termin: 15.11.2016.
Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

 

Predavači

mr. sc. Igor Liščić, dipl. ing.

Snježana Grgić, dipl.ing.

 

Uvod

Danas je u svakome laboratoriju uporaba računala nužna potreba i gotovo je nemoguće zamisliti uspješan laboratorij bez učinkovite informacijske infrastrukture. U posljednje vrijeme gotovo je sva mjerna i ispitna oprema povezana s računalom. Neovisno o kojoj je vrsti umjeravanja ili ispitivanja riječ, konačni je proizvod koji svaki laboratorij isporučuje klijentu informacija, koja se danas sve češće isporučuje u elektroničkome obliku. Havarija informacijske infrastrukture može rezultirati nestankom laboratorija s tržišta, stoga je bitno na vrijeme postaviti pitanje – na kojoj je razini moja informacijska sigurnost?

Informacijska infrastruktura mora osigurati da svi podatci (izmjereni, izračunati, komercijalni itd.) budu zaštićeni od vanjskih (virusi, hakeri…) i unutrašnjih opasnosti (HW/SW kvarovi, nenamjerne/namjerne pogreške operatera,…) kako bi im se osigurala povjerljivost, cjelovitost i dostupnost.

Različiti zakoni određuju načine za postupanje s informacijama koje se odnose na klijente laboratorija. Ako je riječ o fizičkim osobama, riječ je o Zakonu o zaštiti osobnih podataka. Kod pravnih osoba riječ je o Zakonu o informacijskoj sigurnosti kad je riječ o tijelima s javnim ovlastima (ovlašteni laboratoriji), Zakonu o obveznim odnosima (naknada štete zbog gubitka informacije) ili čak Kaznenome zakonu (odavanje povjerljivih podataka).Ako je riječ o laboratoriju koji je akreditiran ili to namjerava postati, norme ISO 15189 i ISO 17025 (a posebno novo izdanje ISO 17025 koje je u pripremi) imaju posebne zahtjeve koji se odnose na povjerljivost informacija.

Namjena je ovog seminara upoznati djelatnike laboratorija s rizicima povezanim sa sigurnošću informacija te ih obavijestiti o tome kako ispuniti zahtjeve na optimalan način. Tema će biti obrađena kombiniranjem predavanja i radionica s primjerima iz prakse.

 

Ciljevi seminara

Dati polaznicima praktična znanja i vještine s pomoću kojih će moći smanjiti rizike korištenja informacijskoga sustava, odnosno dovesti informacijsku sigurnost na optimalnu razinu bez većih financijskih ulaganja.

 

Ciljna skupina polaznika:

  • Članovi uprave, tehnički voditelji i voditelji kvalitete te izvršni djelatnici u ispitnim i umjernim laboratorijima, ovlaštenim laboratorijima i inspekcijskim tijelima
  • Ocjenitelji i auditori iz certifikacijskih, akreditacijskih i inspekcijskih tijela
  • Svi ostali koje zanima ova tema.

 

Teme o kojima će se govoriti na seminaru:

  • Osnovni pojmovi vezani za informacijsku sigurnost
  • Ključni pojmovi informatičke tehnologije bitni za krajnjega korisnika
  • Zakonski i drugi (međunarodne norme) zahtjevi koji se odnose na informacijsku sigurnost u laboratorijima
  • Pregled zahtjeva norme ISO 27001 – Upravljanje informacijskom sigurnošću
  • Procjena rizika informacijskih sustava u laboratoriju
  • Metode osiguranja cjelovitosti, povjerljivosti i raspoloživosti informacija u laboratoriju.

 

O predavačima

Igor Liščić, magistrirao je na Fakultetu elektrotehnike i računarstva, a magistrirao na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu. Ima dugogodišnje iskustvo u vođenju umjernih laboratorija (Pliva, Ravnoteža d.o.o.). Posljednjih osam godina zaposlen je u Raiffeisen banci kao voditelj upravljanja kontinuitetom poslovanja i informacijske sigurnosti. Ujedno je i vodeći ocjenitelj za normu ISO 9001 (kao vanjski suradnik certifikacijske kuće TÜV Croatia).

Snježana Grgić, diplomirala je na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Radila je kao projektant u Siemensu. Od 2007. do 2010. godine bila je IT ekspert INTERPOL-ove komisije za kontrolu dokumenata. Danas je vodeći auditor za ISO 27001, ISO 22301 i ISO 20000 norme te radi kao vanjski suradnik za TÜV NORD certifikacijsku kuću. Zaposlena je u Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga kao voditelj odjela za informatičko-komunikacijsku tehnologiju. Autorica je više stručnih radova iz područja zaštite osobnih podataka i informacijske sigurnosti te predavač na niz međunarodnih konferencija.

Program

Vrijeme Predavač Tema
9.00 – 9.10 Liščić, Grgić Uvod u seminar; Ciljevi i program seminara
9.10 – 10.30 Grgić, Liščić Osnovni pojmovi informacijske sigurnosti: informacijska imovina, svojstva informacije, prijetnje i ranjivosti, procjena rizika i mjere za smanjenje
10.30 – 11.00 Stanka
11.00 – 12.30 Liščić, Grgić Zakonski zahtjevi i zahtjevi međunarodnih normi
12.30 – 13.30 Stanka
13.30 – 15.00 Liščić, Grgić Radionica – „check-lista“
15.00 – 15.30 Stanka
15.30  – 16.30 Grgić, Liščić Osnovni pojmovi informatičke tehnologije ključni za korisnike informacijskih sustava
16.30  – 17.00 Liščić, Grgić Zaključci i raspravljaonica

Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 1 300,00 kuna. Na iskazanu se cijenu obračunava porez na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

 

 Popusti

  1. „Popusti za članove“ – uobičajeni popust za člana Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji je uredno podmirio članarinu za tekuću godinu je 10 %.
  2. „Nagrada vjernosti“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili ovaj popust potrebno je kod prijave navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.
  3. „Grupni popust“ – za TRI polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke popusti se dogovaraju zasebno.

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.jasenka@hotel-i.hr

Prijava za seminar - Informacijska sigurnost u laboratorijima i inspekcijskim tijelima

 

Verifikacija